Related Paintings of unknow artist :. | Cocks 180 | Freight of Timber. Landscape with Lightning | Sorrow | niccolo och maffeo polo forbereder sig for resan | The young artist | Related Artists:
Louis Abrahams1839?C1918
abstrakt akvarellAkvarell är en målningsteknik där färgen läggs på i transparenta skikt på ett tjockt, lätt sugande papper. Papper av högsta kvalitet är syrafritt och framställt av bomullslump. Det kan variera kraftigt i olika vithetstoner och tjocklek. Ytans ytstruktur kallas gräng och finns av flera slag.
Akvarellpapper levereras i block med limmade kanter runt om, så att papperet håller sig slätt, när det blir fuktigt av färgen. Lösa papper kan prepareras genom att fukta igenom det ordentligt med rent vatten och sen klistra/tejpa upp det på en styv skiva. När papperet torkat har inbyggda spänningar utjämnats, och det bubblar sig mindre, när akvarellfärgen läggs på.
Akvarell målas ofta med en tjock pensel som kan hålla mycket vätska, samtidigt som den kan formas till en mycket fin spets. Den finaste kvaliteten görs av mårdhår eller sobelhår. Mycket smala linjer kan göras med hjälp av tunna spetsiga penslar eller dragstift, som egentligen är avsedda för för tuschritning. Gamla tiders stålpennor för bläck duger också för detta ändamål.
PROCACCINI, Giulio CesareItalian Baroque Era Painter and Sculptor, 1574-1625
..Painter and sculptor, son of Ercole Procaccini. Having moved to Milan with the rest of the family in the mid-1580s, he trained as a sculptor, perhaps in the workshop of Francesco Brambilla, and then worked (1591-9) for the workshop of Milan Cathedral. The results of this work are difficult to identify, and the most secure attribution is the left term on the altar of St Joseph. There followed a period (1597-1602) of intense sculptural activity for the church of S Maria presso S Celso, for the fa?ade of which he executed two high reliefs in marble, the Visitation and Birth of the Virgin. In 1597 he may have accompanied his brother Camillo to Reggio Emilia, where Camillo added to his earlier fresco decorations for S Prospero. Between 1597 and 1600 Giulio Cesare is documented as working as a sculptor for Cremona Cathedral, to which two sculptures, St Matthew and St John, were delivered, after many delays, in 1625. He also produced the gilded wood Guardian Angel (1597; Cremona, Mus. Civ. Ala Ponzone) for S Monica, Cremona. From Cremona he travelled to Parma,